HR- en salarisadministrateur

6 maart 2025

Ben jij de ervaren HR- en salarisadministrateur die zelfstandig, gestructureerd, accuraat en met enthousiasme te werk gaat? Ambieer je een coördinerende rol? En word je blij van het stroomlijnen van procedures en processen, zodat de administratie op rolletjes verloopt? Dan ben jij de collega waar wij naar op zoek zijn!

Je begrijpt als geen ander dat de HR- en salarisadministratie een belangrijke rol heeft in een organisatie waarin de mens centraal staat. Je wordt onderdeel van de Backoffice die bestaat uit de Backoffice manager, HR- en salarisadministratie, Financiële administratie en Cliëntenadministratie. Je coördineert de werkzaamheden van de HR administratie en je werkt nauw samen met de drie HR-adviseurs.

Wat ga je doen?

In samenwerking met jouw collega’s zorg jij er zelfstandig voor dat onze ruim 400 medewerkers tijdig en correct hun salaris maandelijks ontvangen. Uiteraard met alle bijbehorende facetten:

  • Het verwerken én controleren van mutaties, declaraties en de WKR;
  • Correct afhandelen van de belastingen en afdrachten bij relevante partijen;
  • Signaleren van nieuwe (CAO) wetgeving;
  • Toepassen van fiscale regelingen;
  • Doen van (steekproef) controles.

Naast deze inhoudelijke werkzaamheden ben je verantwoordelijk voor:

  • Optimalisatie van de (werk)processen en procedures van de salarisadministratie;
  • Wijzigingen signaleren in relevante wet- en regelgeving en beoordeling hiervan op consequenties voor werkprocessen en procedures binnen het administratief deelgebied;
  • Vertaling naar verbeter- en/of beleidsvoorstellen;
  • Dagelijkse coördinatie van de werkzaamheden binnen de HR- en salarisadministratie;
  • Digitaliseren en vereenvoudigen van processen en procedures.

Tevens beantwoord je vragen van medewerkers en leidinggevenden. Je weet precies welke informatie nodig is ter ondersteuning van onze HR-adviseurs.

Wat breng jij mee?

Je hebt kennis en ervaring van HR- en salarisadministratie. Je hebt plezier in het optimaliseren en verder digitaliseren van processen en procedures en je bent samen met je collega’s op zoek naar hoe processen beter of eenvoudiger kunnen. Je hebt een helicopterview waardoor je snel ziet waar processen beter kunnen.

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau en bent in het bezit van een PDL-diploma;
  • Je hebt voldoende praktijkervaring om de functie snel zelfstandig op te pakken;
  • Je bent analytisch sterk;
  • Je bent handig met Excel en je hebt affiniteit met ICT-systemen zodat je snel uit de voeten kan met de verschillende systemen: personeels- en salarisadministratie (Afas) en de cliëntadministratie (ONS Nedap);
  • Affiniteit met de cao VVT is een pre.

Wat bieden wij jou?

Je kunt rekenen op een afwisselende, zelfstandige functie, een prettige werksfeer in een fijn en enthousiast team. De standplaats is de locatie Buitensluis in Numansdorp.

Natuurlijk ontvang je hiervoor een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket:

  • Salaris conform schaal FWG 45 CAO VVT (Verpleging, Verzorging en Thuiszorg), vakantiegeld 8% en een vaste eindejaarsuitkering van 8,33%;
  • Tijdelijk dienstverband van 24 – 32 uur per week, verdeeld over vier dagen, voor de duur van een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling;
  • Pensioenopbouw bij pensioenfonds Zorg en Welzijn;
  • Een aantal uitruilbare arbeidsvoorwaarden, waaronder een fietsplan;
  • Een betekenisvolle baan binnen een ondernemende, warme organisatie.

Over Alerimus

Alerimus is een zorgorganisatie in de Hoeksche Waard met twee locaties, waar tezamen 150 cliënten wonen: de Buitensluis in Numansdorp en de Open Waard in Oud-Beijerland. Ook wordt zorg aan huis geboden (circa 150 cliënten), huishoudelijke hulp (circa 500 cliënten) en kunnen ouderen bij Alerimus terecht voor dagbesteding, warme maaltijden en vervoer.

Alerimus betekent ‘wij zorgen voor…’. Het vertrekpunt van al ons handelen is de vraag en de agenda van onze bewoners en cliënten.

Alle functies hebben één ding met elkaar gemeen: het is dankbaar werk!
We werken met ruim 400 medewerkers en 270 vrijwilligers samen voor kwetsbare ouderen in de Hoeksche Waard.

Bij Alerimus draait alles om regie. Om de eigen regie van onze cliënten én van onze medewerkers. In een tijd dat zorgen voor is gekoppeld aan regels, procedures en richtlijnen, maakt Alerimus het verschil door de cliënt, de mantelzorger en hun specifieke vraag centraal te stellen. Wat kunnen wij betekenen om, in een situatie waarin vermogens afnemen, kwaliteit van leven in stand te houden? Om het gevoel van eigenwaarde en autonomie te behouden?

Ben jij enthousiast?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel, dan gaan we graag met je in gesprek. Heb je vragen, neem dan contact op met Bart Koenders, manager Backoffice, via telefoonnummer 0186 659 659.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met de backoffice, via solliciteren@alerimus.nl of 0186 659659.

Wil je solliciteren?

Vul hieronder je gegevens in en verzend deze samen met je motivatiebrief en CV naar HR.

Wanneer je bij ons in dienst komt, vragen wij een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) aan.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer nu!