Manager HR
30 januari 2025In een organisatie waarin de mens centraal staat, heeft de afdeling Human Resources een belangrijke rol. Als Manager HR zorg jij er – samen met jouw team bestaande uit 3 HR adviseurs, 3 praktijkopleiders, 3 medewerkers planbureau en de Relatiebeheerder vrijwilligers – dat Alerimus over de juiste capaciteit beschikt om aan de vraag naar zorg te kunnen voldoen. Op korte en langere termijn en zowel op locatie, als in de wijk. Jij zorgt dat de dienstverlening van jouw team optimaal aansluit bij hetgeen de organisatie nodig heeft. En waar collega’s op kunnen rekenen.
In de praktijk betekent dit dat:
- het strategisch HR beleid in lijn is met de visie & ambitie van Alerimus, actuele wet- & regelgeving en in- en externe ontwikkelingen en wordt geïmplementeerd, geborgd en getoetst;
- jouw teams worden gestimuleerd en krijgen de ruimte om eigenaarschap te tonen, kennis en kunde maximaal te benutten en zich verder te ontwikkelen;
- de juiste HR instrumenten, procedures en processen beschikbaar zijn om HR doelstellingen op het gebied van in-, door- & uitstroom en verzuim te realiseren;
- het HR beleid is vertaald naar een jaarplan en een meerjarenplan voor de afdeling Human Resources;
- de samenwerking binnen het team, de organisatie en – over organisatiegrenzen heen – de regio Hoeksche Waard optimaal is;
- budgetten worden beheerd en bewaakt en input wordt aangeleverd voor de begroting;
HR levert vanuit hun expertise een bijdrage aan de besluitvorming m.b.t. concern brede onderwerpen zoals investeringen, samenwerkingsverbanden en organisatorische ontwikkelingen.
Wat bied jij Alerimus?
Voor de functie Manager HR zijn wij op zoek naar iemand met een relevante vooropleiding op (minimaal) HBO-niveau, voldoende vlieguren om de rol snel op te kunnen pakken en vakmanschap om HR binnen het team en de organisatie op de juiste manier neer te zetten. Iemand met een aantoonbare affiniteit met de zorg, die zich sterk verantwoordelijk voelt voor de kwaliteit die wij leveren en de mensen die dit elke dag weer waar moeten maken. Dat vraagt verbinding én visie. Wij zijn op zoek naar iemand die mee onderneemt. Een manager die denkt vanuit impact en resultaat. Die de uitdagingen van morgen vertaalt naar de oplossingen van vandaag. En andersom. En ons helpt de impact van Alerimus als werkgever en zorgverlener binnen de regio te versterken.
Wat biedt Alerimus jou?
Op de allereerste plaats – de kans om het verschil te maken. Lokaal. Voor alle medewerkers en voor onze cliënten!
Natuurlijk ontvang je hiervoor een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket:
- Salaris conform schaal FWG 65 CAO VVT (Verpleging, Verzorging en Thuiszorg), vakantiegeld 8% en een vaste eindejaarsuitkering van 8,33%;
- Tijdelijk dienstverband van 32-36 uur per week, voor de duur van een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling;
- Pensioenopbouw bij pensioenfonds Zorg en Welzijn;
- Een aantal uitruilbare arbeidsvoorwaarden, waaronder een fietsplan;
- Een betekenisvolle baan binnen een ondernemende, warme organisatie.
Over Alerimus
Alerimus is een zorgorganisatie in de Hoeksche Waard met twee locaties, waar tezamen 150 cliënten wonen: de Buitensluis in Numansdorp en de Open Waard in Oud-Beijerland. Ook wordt zorg aan huis geboden (circa 150 cliënten), huishoudelijke hulp (circa 500 cliënten) en kunnen ouderen bij Alerimus terecht voor dagbesteding, warme maaltijden en vervoer.
Alerimus betekent ‘wij zorgen voor…’. Het vertrekpunt van al ons handelen is de vraag en de agenda van onze bewoners en cliënten.
Alle functies hebben één ding met elkaar gemeen: het is dankbaar werk!
We werken met ruim 400 medewerkers en 270 vrijwilligers samen voor kwetsbare ouderen in de Hoeksche Waard.
Bij Alerimus draait alles om regie. Om de eigen regie van onze cliënten én van onze medewerkers. In een tijd dat zorgen voor is gekoppeld aan regels, procedures en richtlijnen, maakt Alerimus het verschil door de cliënt, de mantelzorger en hun specifieke vraag centraal te stellen. Wat kunnen wij betekenen om, in een situatie waarin vermogens afnemen, kwaliteit van leven in stand te houden? Om het gevoel van eigenwaarde en autonomie te behouden?
Warm, betrokken en ondernemend
De focus op eigen regie, trekken we ook door naar onze medewerkers. Alerimus biedt medewerkers de ruimte om zelfstandig te handelen, initiatief te tonen en verantwoordelijkheid te blijven nemen voor de kwaliteit van onze dienstverlening. Juist in een omgeving die sterk in beweging is en we worden uitgedaagd om steeds opnieuw te kijken naar wat we met elkaar en voor elkaar kunnen betekenen. Niet voor niets zijn onze kernwaarden: warm, betrokken & ondernemend.
Ben jij enthousiast?
Kan jij je steentje bijdragen en is deze rol je op het lijf geschreven, dan gaan we graag met je in gesprek. Heb je vragen, neem dan contact op met Trix van Os, directeur bestuurder, via telefoonnummer 0186 659 659.
Heb je vragen over de sollicitatieprocedure of wil je graag solliciteren? Neem dan contact op met de backoffice, via solliciteren@alerimus.nl of 0186 659659 of solliciteer via de website.
Wil je solliciteren?
Vul hieronder je gegevens in en verzend deze samen met je motivatiebrief en CV naar HR.
Wanneer je bij ons in dienst komt, vragen wij een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) aan. Daarnaast kijken we in het Waarschuwingsregister Zorg en Welzijn.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Solliciteer nu!